|
Konst på Hög 2021
Säsongen 2021
har varit både bra och dålig.
Coronapandemin härjar fortfarande vilket
gjort att några speciella arrangemang
inte har kunnat göras. Inget nytt
konstverk, ingen musik på hög och ingen
ny utställning i Arken. Trots det har
besökarantalet varit rekordstort!
Ett tråkigt besked var den tragiska
trafikolyckan den 3 oktober 2021 när
konstnären Lars Vilks omkom tillsammans
med två poliser som skulle ha skyddat
honom. Som en bisarr vinkning till Vilks
så blåste en del av hans konstverk
"Corona Borialis" sönder. |
 |
| På uppsidan
denna säsong så välkomnar vi Café "La
Collina" där du kan njuta av italienska
smaker, serverade med en fantastisk
utsikt. Här kan du köpa glass, kaffe,
fikabröd samt enklare mat och dryck.
|
 |
| I år har
konstverken försetts med nya skyltar
(igen!). En välkommen förbättring! De
nya skyltarna har begåvats med QR-kod
som man kan scanna med sin telefon för
att få mer information om konstverket.
Informationen ges både som text och
uppläst ljud som alternativ. Såg att
några av skyltarna har redan hunnit med
att bli vandaliserade. |
 |
|